Mechanika pojazdowa - zawieszenie     Warsztat samochodowy - przeglądy

Wulkanizacja - ogumienie     Mechanika pojazdowa - geometria

Warsztat samochodowy - klimatyzacja     Mechanik - hamulce

Mechanika pojazdowa - rozrząd     Warsztat samochodowy - diagnostyka

INSTALACJE GAZOWE

 
Geometria Drukuj Email
Geometria - ZUM AutoremontŹle ustawiona „geometria” kół może być niebezpieczna dla jazdy, a w najlepszym przypadku będzie niszczyć niektóre elementy samochodu.
Chociaż nie jest to obowiązkowe, warto czasami dokonać pełnej kontroli kątów zawieszenia kół.

Najważniejsza jest zbieżność i kąt pochylenia kół przednich, ponieważ na naszych wyboistych i dziurawych drogach najłatwiej ulegają rozregulowaniu. W naszej rzeczywistości należałoby sprawdzać „geometrię” kół przednich przed rozpoczęciem każdego sezonu letniego. Przy zakupie używanego samochodu należy to zrobić od razu. Najpierw jednak trzeba sprawdzić i wyeliminować luzy w zawieszeniu, a potem dopiero sprawdzamy "geometrię". Jest to niewielki wydatek, a właściwa "geometria" kół przednich poprawi bezpieczeństwo jazdy i uchroni przed przyspieszonym zużyciem opon.

Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół.

Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.
 
Prowadzenie strony: dkorczak.eu Zobacz: roboty ziemne kraków | podłogi olkusz | Szkolenia BHP