Mechanika pojazdowa - zawieszenie     Warsztat samochodowy - przeglądy

Wulkanizacja - ogumienie     Mechanika pojazdowa - geometria

Warsztat samochodowy - klimatyzacja     Mechanik - hamulce

Mechanika pojazdowa - rozrząd     Warsztat samochodowy - diagnostyka

INSTALACJE GAZOWE

 
Diagnostyka Drukuj Email
Obecny poziom zaawansowania technologicznego eksploatowanych pojazdów samochodowych jest na takim poziomie, który uniemożliwia przeciętnemu jego użytkownikowi jakiekolwiek samodzielne działanie techniczne w przypadku wystąpienia usterki, a zwłaszcza w sytuacji, kiedy do niej dojdzie na drodze.
Ilość i zakres stosowanych w tej chwili systemów elektronicznych w produkowanych pojazdach samochodowych powoduje, że bez użycia specjalistycznego sprzętu diagnostycznego, nawiązującego komunikację ze sterownikiem pojazdu z wykorzystaniem odpowiedniego złącza diagnostycznego nie ma możliwości wykrycia usterki i jej usunięcia. Wszystkimi układami i mechanizmami w samochodach zarządzają bowiem mikroprocesorowe systemy i układy elektroniczne, które kontrolują wszystkie parametry i sterują ich poszczególnymi wartościami.
W eksploatowanych obecnie pojazdach samochodowych systemy elektroniczne wykorzystywane są przy:
  • sterowaniu silnikiem i pozostałymi mechanizmami układu napędowego,
  • modułach komfortu i bezpieczeństwa czynnego (układach przeciwdziałających blokowaniu się kół, układach antypoślizgowych, zawieszeniu aktywnym, układach klimatyzacji, układach kierowniczych, itp.),
  • układach bezpieczeństwa biernego (pasach bezpieczeństwa, poduszkach powietrznych itp.).

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta i rosnącemu popytowi na tego typu usługi dysponujemy testerami diagnostycznymi obsługującymi większość marek samochodów. Wykonujemy pełną analizę parametrów podczas postoju i prób drogowych.   
Profesjonalne diagnoskopy do wielu marek współpracują z: Audi , Alfa Romeo , BMW, Citroen, Fiat, Ford, Lancia, Mercedes, Mitsubischi, Opel, Peugeot , Renault, Rover, Seat, Skoda, Volvo, VW.


Obsługiwane systemy :

W zależności od modelu i wyposażenia pojazdu diagnozujemy następujące systemy/układy:
  • silnik (zapłon, wtrysk, ZI, ZS),
  • Air-bag,
  • ABS,
  • SRS,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • automatyczna skrzynia biegów,
  • elektroniczne zawieszenie,
  • kontroli trakcji,
  • immobilizer,
  • instrument (deska wskaźników),
  • funkcje komfortu, itd.

Funkcje diagnostyczne :
  • Diagnostyczne kody usterek (DTC): odczyt i kasowanie
  • Parametry bieżące (rzeczywiste)
  • Parametry w formie graficznej, w formie listy predefiniowanej bądź utworzonej przez użytkownika
  • Sterowanie elementami wykonawczymi – aktuatorami
  • Auto­test, regulacje

Pozostałe funkcje:
  • Programowanie
  • Adaptacje
  • Kodowanie immobilizera, kodowanie kluczyków w wybranych markach/modelach
  • Inne zależne od marki i modelu
 
Prowadzenie strony: dkorczak.eu Zobacz: roboty ziemne kraków | podłogi olkusz | Szkolenia BHP