Mechanika pojazdowa - zawieszenie     Warsztat samochodowy - przeglądy

Wulkanizacja - ogumienie     Mechanika pojazdowa - geometria

Warsztat samochodowy - klimatyzacja     Mechanik - hamulce

Mechanika pojazdowa - rozrząd     Warsztat samochodowy - diagnostyka

INSTALACJE GAZOWE

 
Rozrząd Drukuj Email

Rozrząd - ZUM AutoremontRozrząd to jeden z najważniejszych mechanizmów w silniku. Aby motor mógł pracować, muszą otwierać się zawory, które wpuszczają mieszankę paliwowo-powietrzną. Po pracy jaką wykonają, spaliny powinny wydostać się przez kolejne zawory. Zadaniem paska rozrządu jest przekazanie napędu z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory. Pęknięcie, poluzowanie paska lub naderwanie jego zębów powoduje zazwyczaj gigantyczne szkody i kończy się remontem głowicy lub całego silnika.
W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, lub - jeszcze lepiej - co 60 000 km. Dla pewności wraz z wiekiem auta warto ten okres skracać.
Zlekceważenie terminu wymiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika. Wymiana samego paska to jednak nie wszystko. Zazwyczaj wymieniamy także napinacz, rolki prowadzące a czasem także zębate koła rozrządu.
 
Prowadzenie strony: dkorczak.eu Zobacz: roboty ziemne kraków | podłogi olkusz | Szkolenia BHP